Upss… Coś nie tak z Twoją przeglądarką
Do poprawnego wyświetlania formularza zalecana jest przeglądarka Chrome lub Safari.
Blog

To wszystko rośnie w oczach. Budujemy marketplace i szukamy kolejnych talentów

Budujemy nowy marketplace - wszystko.pl.

Platforma sprzedażowa wszystko.pl rozpędza się z tygodnia na tydzień. Od grudnia mogą już na niej kupować pracownicy Comarchu, a za kilka miesięcy zrobią to już wszyscy w Polsce. Zespół w ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy powiększył nam się niemal dwukrotnie, ale to nie koniec poszukiwań kolejnych specjalistów. Potrzeby są spore, zwłaszcza kiedy tworzy się tak duży projekt jak marketplace.

wszystko.pl to nowa platforma sprzedażowa Comarchu, na której konsumenci kupują ulubione produkty w każdej kategorii. Odnajdą się u nas zarówno sympatycy personalizowanych albumów i nowoczesnych laptopów do gier, jak i osoby mające słabość do jakościowej odzieży czy kosmetyków.

Od wielu miesięcy nasi specjaliści rozwijają portal, na którym już od sierpnia 2022 roku rejestrują się sprzedawcy, w tym duże marki jak Neonet, Homla, Krosno, Toto Hair Company czy Vobis. Do otwarcia serwisu dla wszystkich klientów jeszcze trochę czasu (start planujemy w II kwartale 2023 roku), ale pierwsi użytkownicy (7 tys. pracowników Grupy Comarch) już robią zakupy w ramach testów konsumenckich. Wszystko po to, by w momencie wielkiej premiery oddać klientom jak najlepiej dostosowaną do ich wymagań platformę.

Współpraca produkcji z biznesem

Przy budowaniu tak złożonego produktu jak marketplace konieczna jest współpraca wielu działów. Sukces projektu to zarówno efekt pracy osób technicznych – programistów, analityków, architektów i testerów – jak i specjalistów biznesowych: działu marketingu, sprzedaży czy konsultingu. A to dlatego, że to, co opisze analityk, zakoduje programista i sprawdzi tester, musi jeszcze później ktoś sprzedać czy zareklamować grupie docelowej. Słowem: synergia i dobra komunikacja jest niezbędna.

W naszym zespole, który z każdym miesiącem powiększa się o kolejne nowe osoby, współpraca to słowo-klucz. Sporo rozmawiamy, organizujemy spotkania i warsztaty, na których robimy burze mózgów i wysuwamy plany na przyszłość. Nieobce są nam też wieczorne integracje – nie tylko pracą człowiek żyje. To wszystko daje świetny efekt w postaci rosnącej w oczach platformy sprzedażowej. 

Na co dzień odpowiadam na wszystko.pl za kategorię Elektronika i Uroda, buduję relacje z partnerami strategicznymi, a także wspieram mniejsze firmy w procesie weryfikacji konta i integracji pierwszych ofert – opowiada Gabriela Przybylska, Key Account Managerka. – Zakupy na wszystko.pl są już możliwe dla naszych pracowników, dlatego dbam również o to, by na portalu pojawiły się atrakcyjne oferty promocyjne. Zdecydowanie widoczne jest zaangażowanie każdej osoby. To bardzo istotne w nowym i tak dużym projekcie – dodaje.

wszystko.pl – co dalej?

Aktualnie jesteśmy na etapie wspomnianych testów konsumenckich platformy. Od grudnia otworzyliśmy portal dla wszystkich pracowników zatrudnionych w Grupie Comarch. Robią oni zakupy, testują funkcjonalności, dzielą się opiniami i uwagami na temat UX strony czy procesów zakupowych.

Spostrzeżenia pierwszych klientów to dla nas bezcenna wiedza, która pozwala szybko adresować poprawki do zespołu produkcyjnego, który wdraża zmiany. Dzięki temu możemy na bieżąco udoskonalać serwis i dostosowywać go do potrzeb użytkowników.

– Reagujemy szybko, by serwis w momencie premiery komercyjnej spełnił oczekiwania klientów – podkreśla Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl. – Mamy dobrze skomunikowany zespół, dzięki czemu przepływ informacji jest bardzo sprawny. Gdy sprzedawca lub klient zgłasza istotną sugestię zmiany do naszego działu sprzedaży lub konsultingu, informacja ekspresowo trafia do zespołu produkcji. Użytkownicy doceniają, że jesteśmy cały czas przy nich i nie bagatelizujemy ich potrzeb – dodaje.

Gdy już zakończymy testy, otworzymy platformę na świat.

Praca w e-commerce? Dołącz do nas!

Rozwój to ciągłe poszukiwanie kolejnych usprawnień. A jak wiadomo, do tego potrzebni są profesjonaliści. Zwiększamy zatrudnienie, a do naszego interdyscyplinarnego zespołu co chwilę dołączają nowe osoby. Świetnie odnajdują się u nas zarówno programiści, testerzy i analitycy, jak i key account managerowie, marketingowcy czy osoby odpowiedzialne za kontakt z partnerami i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych.

Projekt jest dalej młody i bliżej mu do start-upu niż korporacji, ale to nie oznacza, że awanse wewnątrz spółki są niemożliwe. Dobrym przykładem jest Łukasz Kaczorowski, który niedawno został Kierownikiem Działu Testów. – Dzisiaj jesteśmy lepsi niż wczoraj, z każdym dniem nabieramy rozpędu jako zespół – mówi Łukasz. – Bardzo ważne w kontekście rozwoju każdego z nas jest to, że możemy na siebie nawzajem liczyć. Dzięki temu łatwiej radzimy sobie z wyzwaniami, których w tak dużym projekcie jak marketplace jest wiele – dodaje.

Nie mamy owocowych czwartków (po co, skoro co chwilę ktoś z zespołu przynosi do firmowej kuchni zdrowe smakołyki), oferujemy za to coś znacznie cenniejszego - kreatywną pracę w świetnym zespole – i to nie tylko tym młodym dynamicznym, ale też doświadczonym, który niejedno już widział.

Jeśli więc interesujesz się światem z pogranicza e-commerce i nowych technologii – nie zwlekaj, sprawdź nasze ofertyaplikuj do drużyny wszystko.pl!

Dodaj komentarz

      Adres e-mail nie zostanie opublikowany
            Komentarze
            (0)

              Najczęściej czytane w kategorii Praca w IT