#Musthave każdego Business Development Managera

Dwie eleganckie kobiety pracują przy jednym komputerze. Na biurku znajduje się zielony kwiat

Kim jest Business Development Manager / Menadżer ds. rozwoju? W dużym skrócie jest to osoba, która na co dzień stara się koordynować i wdrażać wszystkie procesy związane z rozwojem firmy lub jej produktów. Sprawdź, jakie pięć umiejętności, powinien posiadać każdy BDM!

1. Komunikacja & kolaboracja

Business Development Manager aktywnie współpracuje z wieloma działami firmy. Dlatego wysokie umiejętności interpersonalne, komunikacyjne są kluczowe. Nie tylko, aby dogadać się ze wszystkimi stronami zaangażowany w proces rozwoju, ale także, by pozytywnie reprezentować firmę na zewnątrz. Dobry Menadżer ds. rozwoju powinien budować owocne relacje, zarządzać konfliktami, udzielać porad, a także być dobrze zorganizowany i punktualny, wiedząc, że jego praca wpływa także na inne osoby. 

2. Niezawodny entuzjazm

Motywacji do pracy jest wiele, ale główną z nich jest dobra atmosfera w miejscu jej wykonywania. Dużą część dnia spędzamy w pracy, w związku z tym nie chcemy do niej przychodzić za karę. Żeby tak było, bardzo ważne są miłe kontakty z członkami zespołu i przełożonymi, atmosfera zrozumienia oraz empatia.

„Najlepszy BDM działa w obszarze, który kocha, dzięki temu prezentuje entuzjazm podczas mówienia. Dobra prezencja i rzetelne zaplecze zawodowe są bardzo ważne przy utrzymaniu długoterminowych relacji z klientami” - Simone Agazzi, BDM w Comarch Italy z ponad 10-letnim doświadczeniem.

3. Zarządzanie projektem

Najlepsi Menadżerowie ds. rozwoju muszą umieć zarządzać nie tylko ludźmi, ale także pracą projektu. Wyznaczanie celów, planowanie, obliczanie nie może być dla nich czarną magią!

4. Business Intelligence & wizja

Każdy BDM zgodzi się, że znajomość usług, produktów, profilu całej firmy, jest niezbędna na tym stanowisku. Bardzo ważna jest również dobra analiza rynku, która daje wiedzę na temat wymagań klientów oraz oferty konkurencji.

„Nie zapomnijmy także o wizji! Według mnie wizjonerski BDM jest kluczowym punktem innowacji!” – dodaje Simone.

5. Negocjacje i perswazja

Kontaktując się z klientami, dobry Business Development Manager powinien prezentować firmę / produkt w bardzo przekonujący, lecz nienachalny sposób. Potrzebne są również dobre umiejętności negocjacyjne, aby uniknąć kłótni i osiągnąć najlepsze porozumienie.

I wreszcie złota (i prosta!) rada:

„Pamiętaj - zawsze zadawaj pytania, zamiast fantazjować… :)” – puentuje Simone.

Czy masz wszystkie te umiejętności lub niektóre z nich, ale chciałbyś zdobyć resztę? Sprawdź nasze oferty pracy dla Business Development Managerów i zostań najlepszym z nich w Comarch!

Dodaj komentarz

      adres e-mail nie zostanie opublikowany

            Najczęściej czytane w tej kategorii