Powiedzmy to sobie wprost: jeśli pracujesz w sektorze Usługi Comarch, naprawdę nie będziesz się nudzić. Masz szansę m.in. dużo podróżować – w zależności od Twojej dostępności i chęci. Możesz poznawać różne kultury, odwiedzać wyjątkowe miejsca, próbować jedzenia z różnych zakątków świata (o napojach nie wspominając…). A wszystko to związane jest z poprawianiem współpracy z klientami - po to, by zapewnić im wartościowe rozwiązania biznesowe. Zgadza się – to jest Comarch, którego szukasz. Być może także i my potrzebujemy Ciebie, abyś pomógł nam promować biznes i razem z nami grać do jednej bramki!
Lojalność w cenie
Jak wygląda codzienność w Comarch? Przede wszystkim musisz wiedzieć, że jesteśmy dużą firmą, zatrudniającą ponad 5500 pracowników na całym świecie, dobrze zorganizowaną i dostarczającą klientom z wielu branż własne rozwiązania i produkty. Dzisiaj opowiem Ci o sektorze Comarch, w którym pracuję: Usługi są odpowiedzialne m.in. za wdrażanie programów lojalnościowych u klientów. Ten artykuł będzie właśnie ich dotyczył.
Nie tak dawno specjaliści od marketingu uznali za ważne zwiększanie zaangażowania i lojalności klientów wobec marki. Dzięki lepszemu poznaniu grupy odbiorców i dopasowaniu do niej oferty, można zwiększyć także sprzedaż, a co za tym idzie - przychody. W praktyce programy lojalnościowe często możecie spotkać w dużych sieciach supermarketów, lotniskach czy na stacjach benzynowych. Jeśli należysz do programu, po kilku wizytach w takich miejscach, możesz wymienić swoje skumulowane punkty na fajne gadżety, sprzęty domowe, a nawet podróż dookoła świata.
Usługi latają
Dobrze się składa, bo w sektorze Usługi Comarch jesteśmy w stanie dostarczać narzędzia, które pozwalają naszym klientom tworzyć i prowadzić atrakcyjne mechanizmy angażowania i nagradzania lojalnych konsumentów. W Comarch tworzymy nasze produkty w 100%. Wdrażamy najlepsze praktyki rynkowe, zasoby, przygotowujemy ludzi i technologie, aby dostarczać produkty z najwyższej półki. Z technicznego punktu widzenia uczestniczymy w całym cyklu rozwoju oprogramowania: od analizy i projektowania, planowania, poprzez opracowywanie, testowanie, po wdrożenie, szkolenie klientów i finalizowanie za pomocą działań wspierających w ramach ITIL. Te wszystkie procesy odbywają się oczywiście w ramach metodyk zarządzania projektami - warto wspomnieć o Waterfall i Agile, a my dodatkowo mamy możliwość pracy z lokalnymi i globalnymi zespołami, mówiącymi czasem kilkoma językami w ciągu jednego dnia (!).
Jak to dokładnie wygląda? Zacznę od naszych ostatnich wdrożeń w Ameryce Południowej. Jesteśmy dumni z tego, że w ciągu ostatnich 5 lat udało nam się zaimplementować flagowe produkty Comarch w Brazylii, Chile i Kolumbii. Klienci, których udało się nam zdobyć w Ameryce Południowej, są zróżnicowani branżowo: od sieci supermarketów, poprzez biuro podróży, detalistę z wieloma partnerami, po podmiot z sektora bankowego. Miałem możliwość współtworzenia programów lojalnościowych dla tych właśnie klientów od A do Z. Czasami były to młode, startujące firmy. Jest to naprawdę ciekawe doświadczenie, a możliwość zobaczenia efektu końcowego zawsze wywołuje dreszcz emocji.
Project Manager w akcji
Pracuję jako Project Manager. Odpowiadam za wdrożenia programów lojalnościowych w zakresie biznesu i technologii. Część mojego dnia pracy wiąże się z różnego typu ustaleniami podczas telekonferencji, pracą nad dokumentacją, spełnianiem wymogów wewnętrznych procedur i konferencjami – które (biorąc pod uwagę wszystkie zaszłości prawne, finansowe i księgowe) czasami mogą być naprawdę trudne i wymagające. Jednak najfajniejszą część mojego dnia stanowi rozwiązywanie zadań technologicznych w ramach konkretnych wymagań powierzanych nam przez klienta – wraz z prośbami o dostosowanie niektórych funkcji w naszym oprogramowaniu do ich potrzeb. To interesujące móc obserwować, jak dzięki kreatywności można rozwiązywać trudne problemy i otwierać drzwi do nowych możliwości.
Część zadań realizuję sam, inne mogę oddelegować do zespołu projektowego. Mam wybór, czy chcę, aby moje działania były techniczne czy bardziej biznesowe. Jako zespół projektowy chcemy zapewniać naszym klientom produkty najwyższej jakości, ale musimy upewniać się także, że ich rentowność jest zgodna z oczekiwanymi standardami. Właśnie po to zostaniesz przeszkolony w zakresie każdej kompetencji, którą musisz posiadać, by dobrze się przygotować do pełnienia swoich obowiązków w Comarch. Wiedz, że nie ominą Cię warsztaty i treningi – bo Comarch ma własne centrum szkoleniowe, z którego korzystają także zewnętrzne, międzynarodowe firmy. Zaangażowanie jest doceniane, starania mają znaczenie i są nagradzane. Ty się rozwijasz, a firma rośnie.
Podejmij wyzwanie
Przed nami stoją niesamowite wyzwania – czasem są to najbardziej szalone i postawione na głowie żądania, niekiedy wymagające pełnej zmiany podstawowej funkcjonalności systemu… innym razem jest to wdrożenie systemu bilingowego programu lojalnościowego dla wielu partnerów w Brazylii, czy integracja ponad 4000 stanowisk POS w supermarketach w ramach programu dla jednego z największych banków w Kolumbii.
Mógłbym spędzić tu noce i dnie, opowiadając o mojej pracy, ale teraz zachęcam Cię do odwiedzenia strony Comarch i przeczytania o kilku ciekawych przykładach wdrożeń. Staw czoła wyzwaniu: skonfrontuj wszystkie informacje, które tu zawarłem, i zaaplikuj. A jeśli nie czujesz się dostatecznie zachęcony, zapraszam do kontaktu – przez maila czy też osobiście. Jestem więcej niż pewny, że Twoje wrażenia z pracy w Comarch będą niesamowite.
-Guilherme Leite